Wybierz swoje kryteria
Zapisz moje wyszukiwanie
Utwórz powiadomienie
Zresetuj
Inny podobny sprzęt
Kraj
Marka
Model
Rodzaj ogłoszenia
Sprzęt

Żurawie Portowe / Stoczniowe używane i nowe na sprzedaż

44 ogłoszeń

1/1
Ogłoszenie, którego szukasz już nie istnieje. Proponujemy jednak ogłoszenia, które mogą Cię zainteresować.
Liebherr LHM 150

36,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Steinfurt ( Nordrhein-Westfalen )
Liebherr LHM 400S

Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
Aumund Aumund Hafenkran A6 / 210

Używany - nie podano - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Berlin ( Berlin )

56,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
Gottwald HMK 260 E

100,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
Gottwald HMK 140 EG

40,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
Noell Post-Panamax

60,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )

35,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
Babcock & Wilcox Samson Mobile Shiploader

Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
MultiDocker CH 65 C - UCR 2500

Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
Liebherr LHM 550

104,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
MultiDocker CH 65 C URC 4000

Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
Liebherr LHM 320
1 500 000 €

Liebherr LHM 320

104,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Wasserburg (Bodensee) ( Bayern )
Liebherr LHM 1200

52,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
Cowans Boyd 1500 TE HR Coal Grab Unloader

Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )
Liebherr STS CRANE LSP 250 M

47,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Hamburg ( Hamburg )

suchen gebrauchte Schiffsdeckkräne aller Art ab 30 to Ladekapazität, möglichst mit Zubehör... - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Niemcy - Steinfurt ( Nordrhein-Westfalen )
Fantuzzi Reggiane TEREX RAPTOR

45,0 t - Nowy wadliwy - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Włochy - Bondeno ( MN - Lombardia )
Gottwald MHC5150

150,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Włochy - Cuneo ( CN - Piemonte )
Liebherr LHM 150

Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Belgia - ODELEM
Krupp GMH315

20,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Francja - CHANDAI ( 61 - Basse Normandie )
Gottwald HMK260E

80,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Belgia - Maasmechelen
Gottwald HMK280

100,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Belgia - Maasmechelen
Produkcja ręczna MC

20,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Francja - Miribel ( 01 - Rhône-Alpes )
Gottwald HMK 360 E

120,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Holandia - Lelystad
Jones HLB 2200

90,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Grecja - Patras

Куплю контейнерный морской кран STS Post Panamax б/у в хорошем рабочем техническом состоянии с любой колеёй.... - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Rosja - Санкт-Петербург ( LEN - Северо-Западный )
Mantsinen 200 R

Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Finlandia - Hanko
Fantuzzi Reggiane MHC 5150

150,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Rosja - Москва ( MOS - Центральный )
Bromma EH5-U  Spreader

41,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Holandia - Lelystad
Liebherr LHM 180 - 4 rope

64,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Holandia - Lelystad
Gottwald HMK 260 E

100,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Holandia - Lelystad
Gottwald HMK 170 E

63,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Holandia - Lelystad
Liebherr LR843HD

25,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Hiszpania - Las Palmas de Gran Canaria ( GC - Canarias )
Liebherr LHM 1080 VG

50,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Hiszpania - Vilafranca del Penedès ( B - Cataluña )
Produkcja ręczna

Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Chiny - SHANGHAI ( Shanghai )
Kalmar
186 393 €

Kalmar

45,0 t - Używany - bardzo dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Chiny - Shanghai ( Shanghai )
Demag
35 000 €

Demag

25,0 t - Używany - dobry stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Portugalia - Arranhó
Demag MC600 Q

Używany - nie podano - Żurawie Portowe / Stoczniowe

Hiszpania - Vilafranca del Penedès ( B - Cataluña )
Shuttlelift 5540F

Używany - przeciętny stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

USA - Harrisburg ( Pennsylvania )
Shuttlelift 3340B

Używany - przeciętny stan - Żurawie Portowe / Stoczniowe

USA - Harrisburg ( Pennsylvania )
Shuttlelift ShuttleLift ISL100 Mobile Gantry Crane

Używany - nie podano - Żurawie Portowe / Stoczniowe

USA - Chesterfield ( Virginia )
Deal SRL Mobile Gantry System

Używany - nie podano - Żurawie Portowe / Stoczniowe

USA - Chesterfield ( Virginia )
Hydrospex SP800 Gantry System

Używany - nie podano - Żurawie Portowe / Stoczniowe

USA - Chesterfield ( Virginia )

Utwórz powiadomienie i otrzymuj nowe ogłoszenia e-mailem zaraz po ich opublikowaniu

Sprzedaj swój sprzęt! Umieść swoje ogłoszenia za pomocą kilku kliknięć

Żurawie portowe / stoczniowe

Żuraw portowy (stoczniowy) jest urządzeniem dźwignicowym specjalnego przeznaczenia, stojącym na nabrzeżu lub pływającym. Jest wykorzystywany w portach do załadunku i rozładunku statków, a w stoczniach do prac montażowych i remontowych. Żurawie portowe i stoczniowe różnią się przeznaczeniem, zaś ich budowa jest podobna.

Dawniej...

Historia żurawi portowych sięga średniowiecza. Ówczesny żuraw portowy był obrotową konstrukcją wyposażoną w dwa koła deptakowe lub kołowrót. Zabytkowe żurawie portowe zachowały się do dziś w niektórych miastach Europy. Najstarszym z nich jest gdański żuraw nad Motławą z XIV w., będący równocześnie bramą miejską i elementem fortyfikacji. Składa się on z dwóch ceglanych baszt i mechanizmu dźwigowego umieszczonego pomiędzy nimi. Służył do załadunku towaru na statki i podnoszenia ich masztów. Jego udźwig wynosił 4 t, a wysokość podnoszenia – 11 m. Historyczne żurawie portowe znajdują się m. in. w Trewirze (Niemcy), Utrechcie (Holandia) i Brugii (Belgia)

...i dziś

Współczesne żurawie portowe należą do dźwignic złożonych suwnicowo-wspornicowych i suwnicowo-żurawianych. Konstrukcja takiej maszyny umożliwia równoczesne wykonywanie kilku operacji: podnoszenie i opuszczanie ładunku, obrót i zmiany nachylenia wysięgnicy, a także ruch po szynach wzdłuż nabrzeża. Dźwigi portowe mają przeważnie podwozie szynowe.

Żurawie portowe / stoczniowe

Żurawie portowe / stoczniowe

Typy dźwigów portowych

Główne rodzaje dźwigów portowych:

  • bramowe (portalowe) – obrotowe żurawie z hakiem lub chwytakiem, umieszczone na podstawie w kształcie bramy przesuwającej się nad ciągiem transportowym (np. torami kolejowymi) na podwoziu szynowym, z własnym napędem; służą m. in. do przemieszczania kontenerów;
  • półbramowe (półportalowe) – dźwigi podobne do bramowych, których podstawa jest podparta tylko po jednej stronie, a jej prowadnica znajduje się na ścianie lub dachu budynku;
  • mostowe – dźwigi na długiej podstawie umieszczonej na szynach ponad ciągiem transportowym, prostopadle do nabrzeża, z chwytakiem poruszającym się wzdłuż nieruchomego mostu; wykorzystywane do przeładunku materiałów sypkich (np. węgla);
  • pływające – umieszczone na barce lub pontonie z własnym napędem lub bez niego (wówczas stosuje się holowniki lub pchacze), pomieszczeniami dla załogi i balastem; służą do rozładunku statku od strony wody, np. na redzie; mają ramię obrotowe lub stałe.

Do największych portowych urządzeń dźwignicowych należy mostowiec (most przeładunkowy). Jest on zbudowany ze stalowej kratownicy (wysięgnicy), która z jednej strony opiera się na podporach sztywnych, a z drugiej – na wahliwych. Na wysięgnicy znajduje się zwodzony wysięgnik i podwieszony obrotowy żuraw chwytakowy, poruszający się wzdłuż niej. Mostowiec porusza się wzdłuż nabrzeża po szynach.

W Polsce żurawie portowe, suwnice i inne dźwignice wytwarzają: Fabryka Maszyn i Urządzeń „Famak“, Hak, Nores, Zakład Budowy Urządzeń Dźwignicowych „Zbud“, Fabryka Urządzeń Dźwigowych oraz Fugo. Do ważnych światowych producentów należy Demag, Liebherr, Gottwald, Konecranes, Carl Stahl i GH Intertech.