Filtry0

zresetuj filtry

Charakterystyka

Minimum
Maximum
Minimum
Maximum

Lokalizacja

Żurawie Portowe / Stoczniowe używane i nowe na sprzedaż


26 ogłoszenia

Ogłoszenie, którego szukasz już nie istnieje. Proponujemy jednak ogłoszenia, które mogą Cię zainteresować.

Liebherr LHM 150
6
Liebherr LHM 150
36,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Niemcy Nordrhein-Westfalen
Liebherr LHM 250
1
Liebherr LHM 250
64,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Niemcy Hamburg
Gottwald HMK 140 EG
1
Gottwald HMK 140 EG
40,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Niemcy Hamburg
Sennebogen HMC 6120
4
Sennebogen HMC 6120
100,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Niemcy Nordrhein-Westfalen
Liebherr LHM 1300
1
Liebherr LHM 1300
50,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Niemcy Hamburg
Aumund Aumund Hafenkran A6 / 210
7
Aumund Aumund Hafenkran A6 / 210
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Niemcy Berlin
Gottwald HMK 260 E
1
Gottwald HMK 260 E
100,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Niemcy Hamburg
Liebherr STS CRANE LSP 250 M
1
Liebherr STS CRANE LSP 250 M
47,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Niemcy Hamburg
gebrauchte Schiffsdeckkräne
suchen gebrauchte Schiffsdeckkräne aller Art ab 30 to Ladekapazität, möglichst mit Zubehör...
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Niemcy Nordrhein-Westfalen
23/07/2016
Fantuzzi Reggiane TEREX RAPTOR
2
Fantuzzi Reggiane TEREX RAPTOR
45,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Włochy, Lombardia (MN)
Liebherr LHM 150
5
Liebherr LHM 150
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Belgia
Liebherr LHM 250
7
Liebherr LHM 250
64,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Belgia
Liebherr LHM 250
7
Liebherr LHM 250
64,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Belgia
Liebherr LHM320
6
Liebherr LHM320
104,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Belgia
Sennebogen HMC 6120
4
Sennebogen HMC 6120
100,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Norwegia
Italgru 180 P
1
Italgru 180 P
20,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Holandia
Gottwald HMK 90 E
4
Gottwald HMK 90 E
18,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Holandia
Silt NV winch hydraulic electric power pack
2
Silt NV winch hydraulic electric power pack
5,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Holandia
9 500
Liebherr LHM 400 Litronic
1
Liebherr LHM 400 Litronic
104,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Holandia
Krupp GMH315
4
Krupp GMH315
20,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Francja, Basse Normandie (61)
Gottwald HMK260E
1
Gottwald HMK260E
80,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Belgia
Gottwald HMK280
1
Gottwald HMK280
100,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Belgia
Gottwald HMK 360 E
2
Gottwald HMK 360 E
120,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Holandia
Fantuzzi Reggiane MHC 5150
7
Fantuzzi Reggiane MHC 5150
150,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Rosja, Центральный (MOS)
Gottwald HMK 260 E
1
Gottwald HMK 260 E
100,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
Holandia
Shuttlelift ISL50
4
Shuttlelift ISL50
65,0 t
Żurawie Portowe / Stoczniowe
USA Connecticut

Żurawie portowe / stoczniowe

Żuraw portowy (stoczniowy) jest urządzeniem dźwignicowym specjalnego przeznaczenia, stojącym na nabrzeżu lub pływającym. Jest wykorzystywany w portach do załadunku i rozładunku statków, a w stoczniach do prac montażowych i remontowych. Żurawie portowe i stoczniowe różnią się przeznaczeniem, zaś ich budowa jest podobna.

Dawniej...

Historia żurawi portowych sięga średniowiecza. Ówczesny żuraw portowy był obrotową konstrukcją wyposażoną w dwa koła deptakowe lub kołowrót. Zabytkowe żurawie portowe zachowały się do dziś w niektórych miastach Europy. Najstarszym z nich jest gdański żuraw nad Motławą z XIV w., będący równocześnie bramą miejską i elementem fortyfikacji. Składa się on z dwóch ceglanych baszt i mechanizmu dźwigowego umieszczonego pomiędzy nimi. Służył do załadunku towaru na statki i podnoszenia ich masztów. Jego udźwig wynosił 4 t, a wysokość podnoszenia – 11 m. Historyczne żurawie portowe znajdują się m. in. w Trewirze (Niemcy), Utrechcie (Holandia) i Brugii (Belgia)

...i dziś

Współczesne żurawie portowe należą do dźwignic złożonych suwnicowo-wspornicowych i suwnicowo-żurawianych. Konstrukcja takiej maszyny umożliwia równoczesne wykonywanie kilku operacji: podnoszenie i opuszczanie ładunku, obrót i zmiany nachylenia wysięgnicy, a także ruch po szynach wzdłuż nabrzeża. Dźwigi portowe mają przeważnie podwozie szynowe.

Żurawie portowe / stoczniowe

Żurawie portowe / stoczniowe

Typy dźwigów portowych

Główne rodzaje dźwigów portowych:

  • bramowe (portalowe) – obrotowe żurawie z hakiem lub chwytakiem, umieszczone na podstawie w kształcie bramy przesuwającej się nad ciągiem transportowym (np. torami kolejowymi) na podwoziu szynowym, z własnym napędem; służą m. in. do przemieszczania kontenerów;
  • półbramowe (półportalowe) – dźwigi podobne do bramowych, których podstawa jest podparta tylko po jednej stronie, a jej prowadnica znajduje się na ścianie lub dachu budynku;
  • mostowe – dźwigi na długiej podstawie umieszczonej na szynach ponad ciągiem transportowym, prostopadle do nabrzeża, z chwytakiem poruszającym się wzdłuż nieruchomego mostu; wykorzystywane do przeładunku materiałów sypkich (np. węgla);
  • pływające – umieszczone na barce lub pontonie z własnym napędem lub bez niego (wówczas stosuje się holowniki lub pchacze), pomieszczeniami dla załogi i balastem; służą do rozładunku statku od strony wody, np. na redzie; mają ramię obrotowe lub stałe.

Do największych portowych urządzeń dźwignicowych należy mostowiec (most przeładunkowy). Jest on zbudowany ze stalowej kratownicy (wysięgnicy), która z jednej strony opiera się na podporach sztywnych, a z drugiej – na wahliwych. Na wysięgnicy znajduje się zwodzony wysięgnik i podwieszony obrotowy żuraw chwytakowy, poruszający się wzdłuż niej. Mostowiec porusza się wzdłuż nabrzeża po szynach.

W Polsce żurawie portowe, suwnice i inne dźwignice wytwarzają: Fabryka Maszyn i Urządzeń „Famak“, Hak, Nores, Zakład Budowy Urządzeń Dźwignicowych „Zbud“, Fabryka Urządzeń Dźwigowych oraz Fugo. Do ważnych światowych producentów należy Demag, Liebherr, Gottwald, Konecranes, Carl Stahl i GH Intertech.